Pages

tisdag 17 januari 2012

Välkomna till en ny termin!

Vi skriver nu 2012, det är nytt år och en ny termin och vi i lärarteamet vill önska alla nya och återkommande kursdeltagare varmt välkomna!

Är det första gången du loggar in i kursen - börja med att läsa det som står i avsnittet "Till dig som är ny". Missa inte heller studiehandboken, som finns under "Om kursen" i vänstermenyn, där du får svar på dina frågor om kursen, hur det fungerar och om vad du ska göra för att bli godkänd.

Glöm inte att gå in på dina kurskamraters bloggar och presentationer i kurswebben! Läs inlägg, kommentera och diskutera med varandra, då kommer du att få ut mer av den här kursen. Du hittar direktlänkar till deltagarnas bloggar när du klickar på “Deltagarbloggar” i vänstermenyn (samt om du klickar på "Extern blogg" under "Kommunikation").

Vi vill också passa på att berätta om några nyheter i kursen. Som några av er redan märkt har vi gjort om inlämningsuppgift 1c så att det nu är en gruppuppgift. Den första projektgruppen har redan kommit igång med sitt arbete, men det hela är fortfarande ganska nytt och om du har frågor kring förändringen tveka inte att höra av dig!

Vi har även uppdaterat kursmaterialet när det gäller den muntliga presentation som ingår i projektarbetet, med råd och tips om hur ni kan göra den. Vi hoppas det ska vara till nytta för er som har kommit så långt i era studier.

Slutligen vill vi meddela att vi sedan i fredags är en person mindre i lärarteamet, eftersom Anders Ambrén är tjänstledig under vårterminen. Han skriver själv till er alla nedan:

Hej alla studenter i Digital kompetenskurserna,

Jag har tillsammans med Margareta och andra varit med att utveckla dessa kurser. Jag har också varit aktiv i lärarteamet. Nu har jag fått möjligheten att pröva mina vingar utanför KTH.

Jag kommer från 16/1 att jobba på PingPong AB som branchansvarig för universitet och högskolor. Betyder att jag ska vidareutveckla PingPong-användningen hos existerande kunder samt, förhoppningsvis, intressera nya kunder för PingPong-tjänsterna. I arbetet kommer jag även att medverka i kravspecifikationsarbetet för framtida produktutveckling. Mitt uppdrag, i denna process, blir naturligtvis att prioritera ”mina” kunders behov.
Jag tycker att det ska bli JÄTTESPÄNNANDE att ”byta sida”. Samtidigt är jag ödmjuk inför uppgiften.

Jag vill på detta sätt tacka er alla för det ni lärt mig. Det har varit fantastiskt lärorikt att möta er i kurserna. 


Sannolikheten att vi kommer att stöta på varandra är inte obefintlig. Jag hoppas därför på flera intressanta möten framöver.

Tack alla, ännu en gång

/Anders

0 kommentarer:

Skicka en kommentar